beautiful sky

Se denne nydelige himmelen som var her en kveld. Kameraet var fort oppe og fikk så nydelige bilder! Så fine farge og helt nydelig ♥ Ingen av bildene er redigerte, om noen skulle lure.

startet uken i Valencia

Hei!

På mandag, etter frokost, tok vi kjøreturen til Valencia. Kjøreturen tok ca. en time og det gikk ganske fort og greit. Vi brukte langlang tid på først å finne sentrum, som vi ikke gjorde, og så brukte vi lang tid på å finne parkering. Når vi endelig fant parkering gikk vi til en stor park og der gikk vi ganske lenge. Det var store bygninger og det var utrolig fint å se på! Vi gikk ganske lenge helt til vi fant ut at sentrum var helt andre veien. Så vi måtte gå rundt en time til og det var utrolig godt å finne sentrum. Vi gikk litt i gatene der, før vi begynte på hovedgatene i sentrum. Det var kjempe fint og utrolig stort. Vi kom oss ikke helt inn i sentrum, så det ble ikke noe spessielt shopping, men jeg synes det er greit å gjøre noe annet også når man er i storbyer.

Siden alle var utrolig tørste og sultne etter nesten to timer gåing, stoppet vi på en fin resturant ved gågaten. De hadde god mat og det var virkelig godt å sette seg. Etter litt lunsjing besteme vi oss for å ta sightseeingbuss gjennom Valencia også. Den første vi tok gikk mere utenfor byen, ved stranden og området rundt, og den andre vi tok gikk mye inne i byen og kjørte litt utenfor, og rundt den store parken. Synes de sightseeingbussene ikke er så værst, egentlig, du får oppleve så mye! Hadde dessverre ikke med meg kameraet denne gangen, men tok masse bilder med iphonen.

Sightseeingturene tok til sammen tre timer. Valencia er ganske stor by og minner meg av og til litt om Stockholm og Oslo. Det var mye fint å se og mye å oppleve. Etter begge sightseeingturene var klokka rundt åtte, så vi måtte nesten ha noe å spise før en timersbiltur hjem til huset. Vi tok noe raskt på mcdonalds før vi gikk tilbake til der bilen stod og kjørte hjemover. Hjemturen gikk veldig bra og fortere enn jeg forventet. Det ble en ganske lang dag i Valencia så det var virkelig godt å slenge seg i senga. Synes vi fikk en utrolig fin dag og gjort og sett mye!

I går og i dag har vi kun slappet av ved bassenget etter mange dager med farting. Nå har vi en og en halv dag igjen, dessverre, så de skal virkelig nytes! I dag har vi slappet av i solsteken også blir det kanskje en tur på markede, som vi var på tidligere denne uken og senere i kveld grilling. Litt kjipt at vi reiser på fredag, men det skal bli godt å komme hjem også. Har fått dusjet nå etter en lang og fin dag ute og jeg og Isabell skal slappe av med en episode Pretty Little Liars. Poster et innlegg litt senere i kveld, ha en fiiiin kveld ♥

Har du vært i Valencia før?

ett besøk i Benidorm

På fredag tok vi en ettermiddagstur til fine Benidorm og wæ så stort det var! Digre og høye bygninger, mange gågater, butikker, marked, badestrand, masse folk og massemasse annet. Vi dro dit etter lunsj slik at vi fikk se litt av et uteliv og spise middag der. Da vi hadde funnet parkering til bilen gikk vi litt i byen før vi satte oss på sightseeingbuss gjennom Benidorm. Vi fikk se og oppleve mye! Turen tok ca. en time og da hadde vi fått sett masse av Benidorm.

Sightseeingturen var veldig fin og man fikk se så mye. Benidorm er jo nesten som New York, haha. Etter turen gjennom Benidorm kjøpte vi oss noe å drikke og en is, før vi hoppet på neste sightseeingbuss gjennom Altea og Albir. Vi angret litt på at vi tok den siden vi allerede hadde vært der, men egentlig litt greit å se det fra en litt annen vinkel. Det som var veldig kjipt med denne bussen var at den kjørte der det virkelig var trafikk og brukte ekstra lang tid. Det var uansett koselig å se byene fra en annen side også.

Bildene er både fra sightseeingturen gjennom Benidorm og Altea og Albir. Det var egentlig ganske greit å kjøre disse bussene. Du får oppleve og se mye av byen, på kun en time. Når vi kjørte gjennom Benidorm var vi også i gamlebyen. Når vi var ferdige med sightseeingen gjennom Altea og Albir, og tilbake til Benidorm, tok vi oss kjapt mat på mcdonalds siden det var innkludert sightseeingen. Etter vi hadde spist litt gikk vi for å finne bilen. Det tok eeeevigheter siden vi hadde parkert bilen vårt i et parkeringshus og det er jo 100 av dem så vi brukte rundt en time på å lete. Vi fant heldigvis frem etter mye leting og spøring om veien. Det var godt å sette seg i bilen etter en lang dag.

Jeg anbefaler alle disse sightseeingturene om dere skal til Spania. Siden vi bare tok disse bussene ble det ikke noe shopping, men det er egentlig helt greit. Synes vi fikk en kjempe fin dag jeg! :)

Har du vært på sightseeingturer før?

en liten bytur

Hola!

Etter litt soling, bading og spising i går bestemte vi oss for å dra på et ganske svært kjøpesenter ett kvarter utenfor Dénia. Vi kom dit klokken seks og var der til rundt halv åtte. Vi skulle gjerne hatt lengre dit, men vi fikk se i mange butikker og alle fikk kjøpt seg ting, noe jeg synes hva så bra! Jeg fant meg en t-skjorte, noe lignende en peplum topp som var veldig fin, uglesmykke, blazer og en så fin veske! Ble forelsket i alt jeg kjøpte meg. Tenkte å lage innkjøpsvideo når jeg kommer hjem, siden vi skal til Valencia i morgen for litt shopping og for å oppleve ting der. Jeg ble som sagt kjempe fornøyd og jeg tror det kommer til å bli veldig mye tatt ibruk.

Sniktitt på det jeg kjøpte meg, hihi :-) Gleder meg til å lage innkjøpsvideo når jeg kommer hjem!

For en godgod stund siden spiste vi frokost så nå har jeg fått på meg bikinien for soling og bading. Det er litt småoverskyet i dag men solen titter frem av og til. I kveld skal vi dra ut å spise. Tror det blir veldig godt. Tenkte kanskje å poste bildene fra Benidorm litt senere i dag. Merker at jeg er utrolig slapp og sliten i dag, så det skal bli godt med en rolig formiddag. Nå skal jeg ut å sole meg videre så dere for kose dere masse videre idag!

Hva er dine planer for dagen? ♥

sightseeingtur i Dénia

Hei!

På torsdag hadde vi som sagt en veldig fin kveld med først god middag her oppe før vi kjørte ned til byen. Vi kjørte bytoget, et lite sightseeingtog som var sightseeing igjenom litt av byen i Dénia og opp på et slått (Castle De Dénia, tror jeg) og det var kjempe gøy og fint! Vi fikk sett mye av byen. Det var verdt det. Vi dro opp på slåttet der de kriget før her og det var litt spennende å se. Noen lignende Kleopatraborgen, for dere som har vært i Tyrkia.

Utsikten var kjempe fin! Vi så ut mot havet og båthavna, og vi fikk nesten se solnedgangen. Åh var helt nydelig ♥ Jeg tok sikkert flere 100 bilder der oppe så jeg poster de aller beste. Etter vi var ferdig med sightseeingen, stoppet vi opp på et liten resturant i gåtgaten der de spilte koselig musikk og var litt koselig å sitte der. Jeg og Isabell valgte en veldig fersk og god drink. Vi satt der en stund før vi tok turen på et lite marked i gaten. Kjøpte meg som sagt et fint armbånd og et kjempe fargerikt og fint smykke. Skal sevfølgelig vise dere!

Beklager at jeg ikke fikk postet dette igår som jeg skulle gjøre. Ble en lang og fin ettermiddag og kveld i store Benidorm, som vi selvfølgelig klarte å rote oss bort i når vi skulle finne parkeringshuset når vi skulle dra hjem. Tok massemasse bilder som jeg skal poste! Nå har vi kommet opp fra stranda som var helt herlig! Vi har spist god frokost og jeg og Isabell lagde oss sveler til lunsj. Nå er det avslapping ute ved huset før det er dusjing, grilling og kanskje en liten tur på et marked for litt shOOphing :-) Tror det blir en kjempe fin og deilig kveld.

gårdagen i Altea og Albir

Hei!

I går hadde vi en super fin formiddag i Altea og Albir. Vi spiste først litt frokost før vi kjørte avgårde. Halvtimes kjøring gikk ganske greit! Vi var fremme i Altea rundt ti halv elleve, tror jeg det var, og det var litt av et styr for å finne frem til parkeringsplass. Heldigvis fant vi en parkeringsplass og satte fra oss bilen der, før vi gikk litt i Altea. Det var helt sykt varmt! Graderstokken visste 35 grader så det var ganske tungt å gå. Vi bestemte oss for å gå fra Altea til Albir, ved strandpromenaden, og det var kjempe fint! Vi stoppet på en resturant å fikk oss noe å drikke før vi gikk videre. Det var litt deilig å gå, men samtidig veldig varmt. Altea og Albir er rett ved siden av hverandre så derfor vi bestemte oss for å gå til Albir. Det var utrolig søte gater der. Tok en god del bilder også. Vi var ikke langt unna Benidorm, så vi tenkte at vi skulle kjøre inn til Altea en annen gang, skal vi ta city sightsingbuss gjennom alle disse tre byene. Synes det var koselig å gå der, og noen gater var så fine. De er jo så hyggelige her i Spania.

Når vi endelig hadde kommet oss til Albir, fant vi oss en kjempe fin resturant å spise lunsj på. Var kjempe godt med noe å spise og drikke. Vi satte der en god stund før vi tok buss til Altea igjen, siden bilen var parkert ganske langt bort fra der vi var. Jeg fikk også veldig vondt i ankelen jeg tråkket over på i Uemå og er blitt håven. Heldigvis går det mye bedre i dag! Det var litt deilig å dra til andre plasser også. Vi så et kjempe stort shoppingsenter litt utenfor her, så vi skal dra dit en dag. Halvtimen med bil hjemover gikk kjempe fort. Vi var tilbake ved huset i fire tiden og tok på oss bikini, smurte oss inn med solkrem og la oss ned ved bassenget. Var deilig! På kvelden koste vi oss med god middag og spilte litt kort, noe som jeg synes var utrolig gøy og koselig! Kjempe fin gårdag.

Noen herlige bilder fra gårdagen! Var så fint i gatene der. I dag har vi slappet av ved bassenget og solet oss, spist god frokost og spist vaffler til lunsj som bestemor hadde laget, så snill som hun er. Senere skal vi grillet litt og så ta turen ned til byen her i Dénia. Vi skal kjøre det toget, som jeg snakket om, gjennom byen og opp på et slått. Gleder meg! Kameraet er selvfølgelig med. Nå skal jeg sole meg en god time til før jeg hopper i dusjen. Poster outfit ikveld. Kos dere også, og jeg håper dere har det supert der dere er!

Har du vært i Albir eller Altea før?

Dénia at the evening

Noen av bildene jeg tok når vi gikk på havna her i Dénia. Det er en så fin, liten og koselig by. Skal ta flere bilder neste gang vi er der som blir i morgen faktisk! Vi gikk havn eller strandpromenaden og fikk se solnedgangen. Utrolig vakkert! Disse bildene er tatt i ni halv ti tiden, siden det blir utrolig sent mørkt her noe som egentlig er ganske herlig.

let´s go to the beach

Hola!

I dag tok vi halve dagen på stranden, Marina De Denia, tror jeg den heter, og resten av dagen her oppe ved bassenget. Stranden vi var på var rett og slett helt nydelig! Havet var helt herlig og det var så deilig å gå i havet. Stranden var stappfult med folk, men det var egentlig ganske koselig. Det var sånn greie du kunne dra ut på i havet også, trampoline, sklie osv, men det kunne ikke vi dra ut på pga. jeg tror det var stengt når vi var der. Bestemor og bestefar var i huset men vi koset oss mye vi også. Vi var der fra halv elleve til halv tre. Det var litt godt å være på stranden etter tre dager her oppe. Vi spiste oss god lunsj når vi kom opp og solet oss her resten av dagen. Nå har jeg dusjet og snart skal jeg og Isabell slappet av med en episode Pretty Little Liars før det blir grilling. Ikveld tror jeg det blir en rolig kveld før kjøretur til Albri og også Altea i morgen, gleder meg!

Vi hadde forresten en kjempe fin kveld ved havna i går. Tok en del bilder så tenkte å poste dem litt senere ikveld. Vi tenkte også å ta et sånn tog gjennom byen, men vi skal kanskje gjøre det ikveld eller i morgen. Merker at solen blir bare sterkere og sterkere, og det har til og med meldt varmebølge en by ikke så langt unna her. Men det er samtidig deilig å tenke på at vi har en og en halv uke igjen. Åh ♥ Koser meg kjempe mye! Nå skal vi slappe av litt også skal vi ordne til middag. Spania er virkelig deilig. Kos dere videre, fininger!

Har du vært i fine Spania før?

storkoser oss

Hei!

Åh, Spania er deilig dere. Solen steker hele dagen og vi storkoser oss kjempe masse ♥ Har fått tatt masse bilder og det er helt nydelig. Disse dagene siden vi kom har vi bare slappet av ved bassengkanten her ved huset, men ikveld tenkte vi å ta oss en tur på båthavna og se litt der og å gå litt i butikker som er i gågatene nede her i Denia. Vi har laget til god frokost hver morgen, lunsj og grillet og spist god middag. Det er kjempe varmt og graderstokken viser opp fra 30 til 40 grader. Har fått en god del farge allerede og ser frem til flere dager med soling og opplevelser. I morgen er det stranda, noe som vi gleder oss til. Vi skal også ta kjøreturer til Benidorm, Altea, Alicante og flere steder her i Spania, og en tur til Valencia der det finnes safari, fornøyelsesparker osv. Gleder meg til å få oppleve mere av Spania!

Dette bilde beskrive mye om hvordan vi har det, elsker dette. Som sagt så koser vi oss kjempe mye, og det er så kjekt å ha eget hus for da kan man på en måte gjøre det man vil. I dag har vi hatt en lang dag ute i solen og merker at fargen begynner å komme mere og mere. Tenkte å poste litt bilder fra dagen i dag og jeg selv elsker å se på sydenbilder. Ikveld skal vi som sagt dra ned til båthavna og å gå litt i gatene her nede. Kameraet er selvfølgelig med så skal ta masse bilder. Nå skal vi sole oss litt til før vi går i dusjen og ordner til litt middag, før vi kjører ned til havna og er der litt ikveld. Gleder meg til det!

Tusen takk for nydelig kommentarer i det siste, betyr så mye og får meg virkelig til å smile ♥ Skal prøve å fått kommentert tilbake til alle dere. Skal prøve å få blogget til dere senere ikveld, fininger! Kos dere.

hello beautiful Spain

Hei!

Endelig er vi i Spania fininger! Etter en lang reise og en kjøretur på en time, i går, kom vi endelig til huset i dag. Flyet vårt til Oslo var litt forsinket og flyet til Spania var også forsinket, men vi kom heldigvis ikke så sent hit. Vi var på Alicante flyplass klokken halv ni, og da merket jeg at sydengleden kom. Da vi kom til flyplassen fikk vi bagasjen vår og pappa og Isabell fikset leiebilen vi skulle ha. Siden vi ikke fikk huset i går, måtte vi overnatte på et hotell fra i går til i dag. Vi valgte å kjørte inn til Denia, her vi er nå og her vi skal bo, igår kveld. Bilturen tok en time men vi angrer ikke et sekund på at vi kjørte igår kveld. Vi vant et helt greit hotell å overnatte på i en natt. Når vi våknet i dag kjente jeg at jeg gledet meg til å komme til huset. Vi fikk servert god frokost før vi kjørte til huset og vi brukte god tid på å finne frem. Huset vi leier er ganske langt opp på men vi har nydelig utsikt! Det var helt herlig å finne frem og huset var akkurat slikt som vi hadde sett for oss. Kjempe fine rom, bassenget er stort, nydelig utsikt, sitteplasser ute og inne, tv, internett, fine soverom og ja, alt er egentlig veldigveldig bra!

Pappa og Isabell, som kartleser, slet litt med å finne frem til huset men heldigvis fant vi fort frem og det var utrolig godt. Vi kom hit rundt i ett tiden og det var kjempe godt å komme ut av bilen. Vi pakket til ut og ordnet litt i huset før vi kjørte ned på et sykt stort kjøpemarked litt lengere ned. Det var kjempe mange folk der og veldig stort, men vi fikk handlet alt vi trengte. Når vi kom tilbake pakket vi ut alt, skiftet til badetøy, smurte oss inn med solkrem og ordnet oss god lunsj. Vi har fått solet oss i mange timer nå og vi er blitt brune og solbrente. Nå har alle fått dusjet og holder på med middagen. Vi skal kose oss med grillmat, chips og annet godt. Vi har bestemt oss for at vi tar det rolig i dag og i morgen, før vi tar turen på safari, shopping og dra til andre byer her i Spania.

Nå holder mamma litt på med maten, bestefar og pappa griller og bestemor har dekket på bordet så fint ute. Tror dette blir en veldig koselig kveld! Tenkte å avslutte innlegget med noen bilder jeg og mamma har tatt for meg i dag. Er så deilig å være her, dere aner ikke. Håper dere koser dere masse der dere er nå! Ha en kjempe fin kveld.

Er du på ferie?

Les mer i arkivet » August 2013 » Juli 2013 » Juni 2013

★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!